Byter sällskap

Hej!

Nu har jag precis kommit in i lägenheten efter en lång dag på stan med Åsa. Hon har hoppat på tåget hem mot Dalarna igen. Vi har haft en jättetrevlig helg ihop! Imorse sov vi tills vi vaknade av oss själva, tog en dusch, gjorde oss iordning och tog tunnelbanan till Foam och åt American Panncakes till brunch. Sen har vi sprungit runt på alla sportaffärer och letat ryggsäck till mig. Och jag har köpt en!! Efter kanske 20 tester.. Det blev en Everest från Stadium, den var riktigt skön så den kommer sitta bra mina fyra månader i Asien :) Det blev en 56 liters. Jag valde mellan det och 65 liter men jag tror 65 blir för stort och tungt. Packade i massa tält och grejer när jag testade väskan och det blev 8 kg och jag höll på att falla ihop, haha. Så 56 blir bra :)

Nu när Åsa har åkt kommer pappa, Maria, Tim och Ida och hälsar på. De är på väg nu så ska de sova här till måndag. Imorgon ska vi på Gröna Lund :)

Åsa igår på Snaps

Brunchen idag på Foam! (Det godaste jag ätit på länge!)

Så ser min nya ryggsäck ut! :)

Blombud

Fick jättefina rosor med blombud idag på jobbet..

Moster Åsa på besök

Hallå!

Idag kom min moster Åsa hit, hon ska bo hos mig till på lördag. Det var längesen vi träffades och hon har aldrig varit här i Stockholm hos mig så det är jättekul. Jag mötte upp henne på centralen efter jobbet, så gick vi till Vapiano på Kungsbron och åt en supergod middag innan vi gick till Saga-bion och såg För kärleken. Shit vilken deprmerande film. Men den hade verkligen budskap! Mycket rasistiska inslag och inte många glada och lyckliga stunder. Mest elände.. Men helt klart sevärd. Efter bion gick vi Kungsgatan upp och blev chockade över den  x antal meterlånga kön till Teliabutiken. Då kom jag på att Iphone 4 släpps inatt.. Att man kan köa i timmar (och i spöregn..!) för en telefon.. Galet!

Jag klippte mig idag förresten. Det var så grymt slitet så var tvungen, såg ut som en risbuske i håret. Så nu är  det fräscht och helt igen :) Men uh vad kort det är! Men det växer förhoppningsvis ut igen..Inom kort..

Nu ska vi hoppa i säng. Ska upp och ta en morgonpromenad innan jobbet imorgon, sen jobba (är det redan fredag igen och har jag redan jobbat två veckor efter semestern???) och sen träffa Åsa som är inne på stan och äta på Koh Pangan.

Hade bra, godnatt!

Saknar

Jag saknar. <3

2010-07-26

Hallå där!

Hoppas allt är bra med er! Med mig är det bra, känner mig frisk igen! Jag har precis ätit klart och kommit hem efter ett tufft träningspass på sats odenplan. Skönt att komma igång ordentligt med träningen igen. Nu tänkte jag hoppa i säng, tidigt men känner att jag behöver sova.

Gissa vad jag och Hanna har gjort!? Joo, bokat om vår resa! Istället för tre månader blir det fyra härliga månader i Asien. Hemresan blir 23 januari istället för 21 december. Härligt härligt. Så det blir thailändsk jul och nyår för vår del. Det ska bli så otroligt häftigt. Var och kollade ut vilken ryggsäck jag ska köpa idag. Det börjar bli så verkligt nu. Två månader sen flyr vi landet i fyra månader. Tummen upp för det.

Perhentian Island, dit Hanna och jag tar oss först för att skaffa oss ett dykarcertifikat!

Morfar

Min kära morfar har brutit armen. En hälsning till dig! <3

Brunch på Foam

Imorse ringde Tepp och väckte mig och ville bjuda mig på frukost. Trevligt. Han tog mig till ett supermysigt ställe, Foam på Östermalm, som hade supergoda american panncakes med massa frukt, glass och sirap! Hur gott som helst! Regnet fortsätter erövra Stockholm så vi bestämde oss för att kolla på Australia. Vilken vacker film!

Nu ska Tepp jobba och jag tänkte gå och handla lite godis och ta med täcket till soffan och börja läsa i min nya bok. En shopaholic, i väntans tider. Jag har väntat sen början av året på den här boken! Den femte boken i En shopaholicserien och jag bara älskar Becky Bloomwood, får inte nog av henne! Sen såg jag att Flyga drake gick ikväll på fyran. Jag läste ut den boken för några veckor sen så det ska bli kul att se filmen, för boken var riktigt bra! Så det blir en riktigt ensam men mysig söndagkväll för mig :)

Den första boken har mamma hemma hos sig. Så jag har alla fem böckerna i serien plus två fristående av samma författare som också är hysteriskt roliga! Det finns fler fristående men som tyvärr inte än är utgivna på svenska än. Med mina tråkigt dåliga engelskakunskaper väntar jag ivrigt på att de ska bli utgivna!

Dags att sova

Jag kom precis hem från en jättetrevlig kväll med Sofia. Eftersom vi inte setts på ett tag hade vi massor att prata om! Ingen av oss var sugen på att gå ut så ett glas vin räckte bra för ikväll. Imorgon blir det att spela golf (eller i alla fall försöka..) om vädret tillåter.

Godnatt!

Fina Sofia med en apple martini!

Det SPÖREGNAR i Stockholm just nu!

Hotellet

Ikväll blir det ett glas eller två med Sofia som jag inte hunnit träffa på några dagar. Mycket trevligt! Vi ses på hotellet!

Inga höstkläder i år

När jag kom hem idag låg H&Ms höstkatalog på hallmattan. Nu sitter jag och tittar i den och hittar en massa fint. Men det slog mig precis att jag behöver ju inte kolla på höstkläder, jag behöver inte köpa höstkläder och jag behöver inte tänka på höstkläder. För jag är ju borta hela hösten!! Weey! Det börjar verkligen närma sig nu. Jag är lite rädd. Och nervös. Som sjutton. Men på ett bra vis. En dröm som snart blir sann! Kan inte bli bättre :)

Jag är fortfarande dålig. Jobbet igår och idag har varit en pina. Stackars kunder som fått se och höra mig. Skönt att det är helg så jag får vila upp mig i alla fall. Ikväll blir det en myskväll med god mat, godis, jordgubbar och film! Great!

En bild från Boracay i Filippinerna som jag och Hanna har tänkt att besöka och testa våra surfkunskaper :)

Jobbsjuk?

Hallå!

Jag ligger redan i sängen och tycker synd om mig själv. Jag har feber och svettas som en tok! Vet inte vart jag ska ta vägen.. Sängen är såå varm. Kanske blir en natt på golvet. Förmodligen. Det är många på jobbet som är sjuka så har väl antagligen åkt på något nu när jag kom tillbaka. Attans. Tänkte i alla fall sova bort febern inatt!

Jag vill ha mer semester. Känner mig inte alls redo att jobba. Jag har ett toppenjobb men det är själva grejen att inte få börja morgonen med en löparvända, äta en lång brakfrukost, gå ner till bryggan och sola några timmar innan förberedelsen börjar inför kvällen. Välkommen till verkligheten Johanna.

Nu ska jag försöka sova.
Nattinatt!

Hemma från Göteborg och tillbaka till verkligheten

Hej!

Phu, nu var det allvar igen. Tillbaka i Stockholm efter en toppenhelg i Göteborg och första arbetsdagen på tre veckor. Efter bara ha njutit av det härliga vädret och gjort precis vad jag känt för i 21 dagar gör det mycket svårt att stänga in sig på ett kontor igen. Men det känns helt okej, har resan om 2,5 månad framför mig att drömma mig bort till.

I fredags åkte jag som sagt till Göteborg med Tepp. Vi bilade ner och stannade vid min pappa och hälsade på på vägen ner. Det bjöds på jättegott grillat men tyvärr kunde vi inte stanna så länge men det var kul att ses en stund i alla fall. Vi kom ner till Göteborg vid tiotiden, checkade in på hotellet och böt kläder för en vända på stan. Vi bodde tre minuters gångväg från Avenyn så det var härligt. Vi satte oss på Hard rock café och drack lite drinkar och beställde in en gigantisk plocktallrik som gjorde oss supermätta. Tepp kände han som var chef över stället så han placerade oss vid ett jättebra bord, gav oss riktigt bra service och när vi fick in notan var den på 127 kronor.. Helt okej!

På lördagen vaknade vi av spöregn. Jah.. Dags för Liseberg. Vi ändrade planerna och tänkte göra lite andra grejer men när vi hade ätit frukost klart sprack himlen upp och vädret blev riktigt bra, så vi bestämde oss för Liseberg ändå. Shit vad kul det var! Efter Liseberg gick vi ut och åt på en jättebra Thailändsk resturang innan vi gick på bio. På kvällen mötte vi upp Tepps gamla arbetskollega och vän Niklas med kusin på Hard rock Café, gick sen vidare till en jättehäftig takbar innan vi gick till Push och dansade natten lång. Helt perfekt lördag!

Igår njöt vi länge av sista dagen med riktigt (såå bra hotellfrukost!) god frukost innan vi gick till Universeumet och förvandlades till barn igen. Riktigt häftigt var det! Vid lunchtid var vi helt slut efter varit så hyper av alla häftiga grejer så vi åt lunch och gick och spelade minigolf (gissa vem som vann, host??) innan vi checkade ut och bar hem mot Stockholm igen. En så bra helg och en så bra avslutning på min underbara semester!

Niklas, jag och Tepp på takbaren

Utskikten från takbaren. Helt okej.

You bring me sexy back, yeah yeah!

Jag fick rosor av Tepp :)

Efter en hel natts dansande mår fötterna inge bra. Det brukar sluta med barfota promenader hem.

Hur kan nattmat alltid vara så grymt gott?

Min favoritbild på mina favoriter. (Fisken i vattnet blev vår kopmis!)

Han lät oss klappa honom :)

fina fiskar!

Mot Göteborg!

Hej då Stockholm! Nu åker jag till Göteborg och ska njuta av de sista dagarna på min semester. På måndag börjar verkligheten igen. Men först en toppenhelg i Götet!

Hörs när jag kommer hem igen.

Göteborg över helgen

Hej! Nu har jag precis kommit hem från en kväll med vänner. Jag mötte upp Johanna och Amanda på tunnelbanan och tog oss ut mot Svedmyra där Hanna bor. Hon hade lagat tacos och jättegod morotskaka åt oss :) Sen åkte vi in till stan och satte oss på Snaps ett tag innan jag och Johanna gick hem. De andra stannade ett tag till. Nu ska jag packa resväskan för imorgon åker jag och Tepp till Göteborg över helgen!

Inte okej bild men ni ser vilka det är i alla fall :)

Hanna och hennes två kompisar som var och hälsade på från Skåne!

Torsdag 15/7

Godmorgon!

Imorse blev jag väckt av ett väldigt trevligt samtal! Det var bra att någon väckte mig så jag kom upp för jag hade glömt ställa klockan idag. Har precis kommit in efter en långpromenad i det härliga morgonvädret. Nu har jag ätit en smoothie och ska packa strandväskan och lägga mig på Karlbergs brygga och sola. Senare idag blir det en fika sen ska jag träna combat på Hötorget. Jag njuuuter av mina sista dagar på semestern!

Mot soolen!

En kväll på Josefinas

Hej!

Nu har jag precis kommit hem från en kväll på Josefinas på Djurgården med Johanna och Amanda. Det blev dock en tidig kväll för mig för jag var inte på humör. Ville bara hem och slänga mig i soffan framför en bra film med godis. Och det är precis det jag gör nu. Äter godis, kollar film och ligger i soffan :)

Idag började jag dagen med en löparvända. Jag skulle egentligen ta en långpromenad men precis när jag kommit runt hörnet på min lägenhet dog batteriet i min Ipod. Så jag sprang istället gör jag skulle inte klara 1,5h utan musik :) Jag har även lunchat på det nyöppnade Vapiano på Kungsbron (riktigt mysigt!), ätit thailändska frukter i parken (mycket spännande frukter!) och tränat bodypump på Odenplan (nu kännder jag mig stark!). Bra dag!

Lunch på stan

Nu blir det lunch på stan. Ses där!

Jag och fina Sofia förra veckan!

Spontan grillkväll

Hej!

Idag har jag och Selina haft en jättebra dag vid Smedsuddsbadet. Terese och hennes syster kom förbi en sväng och gjorde oss sällskap också. Det var så sjukt varmt idag så vi badade flera gånger. Inte likt mig.. Men det var det enda som hjälpte mot den gassande hettan!

Vid fem åkte Selina hem så jag följde henne till stationen sen gick jag till Hötorget och tränade combat. Efter combaten skulle jag och Tepp fika men hans kompis Marcus ringde och frågade om vi ville komma ut till hans landställe i Värmdö och grilla och det ville vi såklart. Så jag, Tepp, Johanna och Amanda åker ut dit och har en helt underbar sommarkväll med god grillmat, jordgubbar och glass, varm banan med smält choklad, nattdopp och Lars Winnerbäck. Tummen upp för den här kvällen!

Grillmästarna

Där trivdes jag bra!

Det är Cola i glaset..Jag lovar! Tepp fick för sig att bära upp mig för han tyckte han spöade mig så i judo.. :D

Amanda högg in på jordgubbarna

Husmor Johanna vispade grädde :)

Gänget :)

Här kommer de tre nattbadarna!

Amanda in action!

Det blev kallt för stackarna så de fick var sin morgonrock att värma sig i.

Jag och Amanda avslutade kvällen i hängmattan!

Dear John

Dear John.. En väldigt bra och djup film. När filmen var slut var mina ögon så uppsvälda att jag hade svårt att titta. Jag trodde i början av filmen att det skulle bli peace of cake men jo tjena.. Jag rekomenderar den starkt!

Vaaaaarmt!

Hjälp oss! Jag och Selina håller på att dööööö här! Vi springer runt i underkläder, letar efter material att fläkta med och sprider ut oss på alla kalla partier vi kan hitta. Vi ser slutet..........

Idag blev det bad!

Hallå!

Vilken bra dag det varit. Jag och Selina sprang min vända imorse som en bra start på dagen. När vi kom in efter femtio minuter rann svetten av oss. Vi var som två levande vattendroppar så vi valde att snabbt packa ihop strandgrejer och köpte med oss jordgubbar och gick till stranden och tog oss ett dopp från bryggan. Det var riktigt skönt i vattnet! Vi låg på bryggan till två, då fick vi nog och gick upp till mig och duschade och gjorde oss iordning för Cosmonova, middag på Vapiano och fotboll hos Tepp. Heja Spanien, jag höll på dem så jag fick en bra avslutning på dagen!

Nu är vi supertrötta och ska sova! Det är en lång dag imorgon också. Då blir det morgonpromenad, Rålisparken och bio!

Idag kommer den bästa!

Hej!

Igårkväll var superbra! Jag mötte upp tjejerna på Söder och gick hem till Petter där de redan var några killar. Vi hade jättetrevligt innan vi sen gick till The soap bar och dansade hela natten lång.

Idag kom Johanna, Hanna och hennes kille Thomas och Tepp till mig så solade vi på bryggan vid Karlberg hela dagen och åt jordgubbar, vindruvor och drack smoothie, helt okej :)

Nu ska jag städa lite sen hoppa in i duschen och göra mig iordning. Bästa Selina kommer till mig ikväll! Det ska bli så kul att ha henne här på besök några dagar. Jag har bokat bord på Friday's åt oss ikväll så får vi se vad som blir efter det. Har skrivit upp oss på några gästlistor om vi blir sugna att dansa lite.

Hanna, Johanna och Jag :)

Tepp, jag, Johanna och Petter

Förlåt grabbar.. men jag kommer inte ihåg namnen.. :D

Tjejgänget. Och Petter. Haha

Jessica och Sofia

Hanna och Johanna

På soap

Idag vid Karlberg. Helt underbart!

Johanna badade!

Fredag 9/7

Hej!

Nu har jag precis ätit en halloumisallad och ska hoppa in i duschen, är jätteklibbig! Har legat på bryggan vid Karlberg hela dagen och solat, superskönt! Imorse tog jag en långpromenad innan pumpen som var klockan tio. Älskar att träna på morgonen! Men jag tillåter mig aldrig en ordentlig sovmorgon. Så imorgon ska jag sova ut ordentligt (fast om det är bra väder sovar jag ut på bryggan :)

Ikväll blir det fest hos min instruktör Tepps kompis Petter med mina tjejkompisar här i Stockholm! Det ska bli jättekul! Så nu blir det fix innan jag ska möta upp tjejerna på Medborgarplatsen vid åtta!

Ha en bra kväll!

2010-07-08

Hej!

Ännu en dag av semestern som bara har rusat iväg.. Uh, snart är det måndag den 19 juli och jag sitter på kontoret igen. Det går för fort! Jag tycker om att ha semester!

Idag har jag spenderat dagen på Långholmen som igår, med Johanna och hennes två kompisar. Min näsa är bränd. Aj. Men det var superhärligt. Älskar att ligga på en brygga där det fläktar och kolla ut på alla båtar! Jag vill ha en båt.

Jag trött. Imorse gick jag upp vid sju (varför så tidigt vet jag inte..!) och gick en långpromenad. Så ska lägga mig snart för ska upp tidigt imorgon och köra bodypump innan jag ska lägga mig vid karlberg och sola! Sen på kvällen blir det fest :)

Nu har jag precis sagt hejdå till mitt sällskap och ska lägga mig i sängen och läsa. Hade bra!

Härliga dag!

Vi fick besök av en båt!

Långholmen och Snaps

Hej!

Nu har jag precis kommit hem från en underbar kväll på Snaps med ett par underbara vänner! Det härliga vädret gjorde att stämningen var på topp, och att Spanien vann gjorde det inte sämre :)

Tidigare idag mötte jag upp Johanna, Hanna och Amanda vid Hornstull så gick vi till Långholmen och la oss på en proppfull brygga och solade hela dagen. Det var så härligt! Vid fyra hade alla fått solsting så vi packade ihop och åkte hem. Jag tränade bodypump, skyndade mig hem och gjorde mig iordning och åt lite innan jag mötte upp samma tjejer + Sofia vid Snaps på Medborgarplatsen.

Nu ska jag kolla klart på Criminal Minds sen hoppa i säng. Imorgon blir det en till dag på Långholmen!

Utsikt från bryggan

Det var såå härligt!

Johanna och Amanda

Jag och Hanna

Jimmy gjorde oss sällskap.

Sofia och två killar som också gjorde oss sällskap!

En dag i solen!

Hallådär!

Igår hade jag myskväll med Johanna, vi kollade på tv, åt vindruvor och nötter och pratade massa skit som vanligt :) Vi var båda så sjukt trötta så det blev en tidig kväll. Tror jag sov elva timmar inatt men hade ändå svårt att komma upp ur sängen. Tror det hänger i sig från helgen.. Började iaf dagen med en springtur, höll på att dö av värmeslag redan kl nio på morgonen! Men ska inte klaga :) Nu har jag ätit frukost och ska hoppa in i duschen.

Ska möta upp några härliga tjejer på söder snart så ska vi sola och bada på Långholmen hela dagen! Härligt! Sen ska jag dirket till Sats och köra bodypump innan jag möter upp tjejerna igen för en kväll på Snaps! Jag älskar att ha semester!

En bild från när jag och Hanna solade i Jägarnäs :)

Tillbaka i Stockholm

Hej!

Nu är jag hemma i Stockholm igen efter en toppenhelg i Ludvika. Igår kollade jag, Hanna, Johan och två kompisar till Johan på filmer och åt godis hela kvällen, supermysigt och en skön avslutning på helgens bravader! Imorse skjutsade Hanna mig till stationen så hoppade jag på bussen, resan tog en timme (!) extra för det var sån kö in i Stockholm. Segt. Sen valde jag att ta en promenad hem från centralstationen för mitt tunnelbanekort har gått ut och jag tänkte försöka låta bli att ladda på det under semestern, jag bor ju så centralt så kan ta tummen ur och använda mina ben istället :) Får väl se hur länge det håller..

Nu ska jag packa upp resväskan, boka tvättid, fylla kylskåpet med mat och gå in till stan och möta upp Johanna och Amanda. Sen ikväll är det träning!

Hade bra :)

Tänkte att jag kunde bjuda på en bild från helgen :)

Ludvikafesten i bilder

Godmorgon! Vilken toppenhelg jag har haft! Ludvikafesten har varit riktigt lyckad alla dagar. I fredags var det gårdsfest hos Hanna och Johan med grillning och trevligt sällskap och igår var vi hemma hos Selina och Magnus och spelade lite spel innan vi gick ut och lyssnade på Ola som uppträdde. Det har varit riktigt trevligt att träffa alla :)

Nu ska jag och Selina gå ut på stan och få i oss lite frukost!

Fredag:

Lördag:

2010-07-02

Hej!

Nu ligger jag och Hanna i Jägarnäs och njuter av solen. Vi har haft en underbar start på dagen! Imorse tog vi en promenad i den härliga morgonsolen. Sen besökte jag mitt gamla jobb och hälsade på alla kollegorna på banken, sen gick jag till sysemet och inhandlade lite för helgen. När jag kom hem till Hanna igen hade hon gjort en superfrukost med melon, smoothie och smörgås. Frukosten njöt vi av ute i hammocken.

Igår kom jag till Ludvika vid åttatiden, blev mottagen av Hanna. Vi mötte upp tjejerna vid China Town och åt middag. Sen kollade vi lite på Linda Bengtzing som uppträde, satte oss i ett öltält och hade jättetrevligt. Sen fick vi för oss att åka till Borlänge och kolla på Peace and Love folk :) Vid tre damp jag och Hanna ner i sängen. En perfekt start på helgen!

Ja skulle jag vara borta tre dagar eller tre veckor??

Jag och Mathilda! <3

Vi var fyra men åt för åtta.

Mathilda, Johanna och Hanna

I bilen till Borlänge

På vår promenad imorse plockade vi med oss smultron!

Vår frukost idag!

Vi toppade smoothien med smultrona, mums :)

Första juli!

Hallå!

Har ni också lagt märke till att det är första juli idag? Det slog mig nu när jag skulle skriva rubriken.. Om prick tre månader landar jag, Hanna och Emelie i Bangkok och ska börja vår livs resa. Det känns bra. Riktigt bra.

Imorse tog jag min vanliga löparvända och lyckades inte bli någon militärfångst idag :) Idag känndes det riktigt bra! Sprang vändan på rekordtid! På lördag ska jag vara med på Säter Triathlon, jag ska vara med i lagdelen. Pål ska cykla, Elin simma och jag springa. Så det gäller ju att träna löpning nån gång innan i alla fall :)

Nu sitter jag och väntar på sällskap sen åker jag till Ludvika vid fem och ska spendera helgen där med bästa vänner! Det kommer bli toppen!